A MRL Salgótarjáni Alapszervezete 2021.09.27-én autóbuszos kirándulást szervezett  a műemlékekben gazdag, hangulatos kisvárosba, Szécsénybe.

Megismerkedtünk Szécsény jelképével, a városháza előtt álló, kissé ferde Tűztoronnyal, időutazáson vettünk részt a Nosztalgiamúzeum gyűjteményei között.

Ezután idegenvezetővel megcsodáltuk a 1332-es pápai engedély alapján épített nagyméretű műemlék ferences templomot, mely egybeépült a ferences kolostorral. A templomból juthatunk fel a kolostor gótikus boltozatú emeleti szobájába, ahol Rákóczi fejedelem megszállt az 1705-ös országgyűlés idején. Csoportunkat kérésünkre Jób ferences atya áldásban is részesítette.

A vidéki barokk stílusban épült középkori Forgách várkastély megtekintése következett, melyet a szécsényi végvár köveiből építettek. Ma ez ad helyet a Kubinyi Ferenc Múzeumnak, Nógrád megye régészeti, történeti emlékeit bemutató kiállításának.

A kastély parkja természetvédelmi terület. A Gesztenyéskert vendéglőben elfogyasztott finom közös ebéd után a nagykiterjedésű parkban tettünk sétát a ragyogó napsütésben, a csillogó víztükrű tó partján, illatozó fák és bokrok ölelésében. A kevésbé fáradtak még a Meridián 3-1-2-őt is letornázták.

Tele testi és lelki élménnyel, kissé elfáradva indult haza a negyvenöt fős csoportunk.

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Nem vagy egyedül!

A Kerekharaszti Alapszervezet beszámolója 2022. április 21-én alapszervezetünk vendége volt dr. Jakab Lajos háziorvosunk, aki a beteg életútjáról tartott előadást a diagnózistól a rehabilitációig. Nagyon hasznos információkat kaptunk a daganatos betegségek felismerésének, gyógyításának és utógondozásának Olvass tovább...

Túra a Kárméluskához

A Gyöngyösi Alapszervezet beszámolója Csodálatos túrát tettünk néhány tagtársammal 2021. november 10-én a Gyöngyöshalász határában található Kármelhegyi Boldogasszony-kápolnához. A kápolna 1750-ben épült, az idősebbek Kárméluska néven ismerik. 1781-ben lebontották, 1794-ben Hamar Ferenc földesúr építtette újra, Olvass tovább...

Alapszervezetek

Egy nap a nőkért Salgótarjánban

Nyolcadszor szervezett Salgótarjánban figyelemfelkeltő rendezvényt 2016. október 7-én, az emlőrák világnapja alkalmából a Magyar Rákellenes Liga Salgótarjáni Alapszervezete a Kormányhivatal Népegészségügyi Főosztálya és a Salgótarjáni Szakképzési Centrum Kanizsai Dorottya Szakiskolája és Szakközépiskolája vezetői, munkatársai és Olvass tovább...