A Gyöngyösi Alapszervezet Örökmozgó csapata a Pálosvörösmart – Mária Park – Pálos tanösvény – Mátrafüred útvonalat járta be és gyűjtötte kilométereit szeptember 21-én. Ezúttal is egy könnyebb túrát terveztünk be, nem nagy szintkülönbséggel.

Ragyogó napsütésben indultunk el kora délelőtt Gyöngyösről Pálosvörösmartra a Volán menetrendszerinti járatával. Először a Mária zarándokút egyik állomásához a Mária Parkhoz érkeztünk, melyet 2015-ben adtak át és szenteltek meg. A csodálatos kis park remek pihenője a helyieknek és a zarándokoknak egyaránt.

Következő állomásunk a Pálos tanösvény, mely Pálosvörösmart Fő utcája mögött a falu egyik végétől a másikig halad és a Pálos Rendnek állít emléket. A hangulatos útvonal csörgedező patak mentén vezet végig a Sár-hegy lábánál nyársaló hellyel, játszótérrel, mezítlábas ösvénnyel és meditációs ponttal kiegészítve valamint a pálos szerzetesek életébe is betekinthetünk a kihelyezett táblák segítségével. Itt mi is megpihentünk és elfogyasztottuk az otthonról hozott finomságokat.

A Pálos tanösvényt elhagyva kicsit meredekebb úton kapaszkodtunk fel a Benehátra, ahol verőfényes napsütésben haladtunk végig egészen Mátrafüredig, közben pedig, szokásunkhoz híven, gyűjtögettünk különféle gyógynövényeket, gombát, bogyókat.

Most is, mint mindig, elmondhatjuk, hogy csodás napunk volt.

Tóth Lászlóné
a MRL Gyöngyösi Alapszervezet elnöke

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Szezonzáró Fakanál Klub

A Fakanál klubot 2019. június 25-én Sándorné Buda Ildikó dietetikus vezette. Hatvani  Segítő Szolgálatunk  2019. év első félévének utolsó Fakanál klubfoglalkozásán gyümölcssalátát készítettünk zabpelyhes, mascarponés kókuszgolyócskákkal. Miközben közösen készítettük a nyári finomságokat, Sándorné Buda Ildikó Olvass tovább...

Túra a Mátrába

A Gyöngyösi Alapszervezet tagjai a Mátrába tettek gyalogtúrát. Pihenés közben tornáztak is.

Alapszervezetek

A Senior Nordic walking Klub szülinapi rendezvénye

Eresztvényben  a Látogatóközpontban 2022. december 14-én népes csapat találkozott a Senior Nordic walking Klub öt éves születésnapi rendezvényén. „Öt éve hogy felvettem a kapcsolatot a Rákellenes Liga Salgótarjáni Alapszervezetével és a Nyugdíjasok Nógrád megyei Egyesületével, Olvass tovább...