Az MRL Debreceni Alapszervezete és Segítő Szolgálata önköltséges kirándulást szervezett 2019. július 9-én Gyulára. (17 fő jelentkezett).

9-én reggel napos időben gyülekeztünk a távolsági buszállomáson, a gyulai távolsági busszal kényelmesen utazva ¾ 10 órakor érkeztünk Gyulára.

4 az egyben belépőt vettünk, ½ 12 órától tárlatvezetést kértem az Almássy kastélyba. A tárlatvezetésig a csoport egyik fele elment kávézni, másik felével felmentünk a kastélytoronyba 50 lépcsőn. Gyönyörű kilátás nyílt a várra és a városra.

½ 12 órától közel két órán át nagyon jó tárlatvezetővel jártuk végig a felújított kastély termeit. Megismerhettük a vár történetét, sok új ismerettel gazdagodtunk. Utána megtekintettük az időszaki helytörténeti kiállítást. Még a második óra végén is érdeklődéssel hallgatták a tárlatvezetőt, aki humoros történetekkel mosolyt csalt az arcokra. Tárlatvezetését vastapssal köszönték meg.

A kastélylátogatás után a Horváth–kert Vendéglőben hangulatos környezetben házias ebédet fogyasztottunk el. Ebéd alatt eleredt az eső. Amikor elállt, elindultunk megnézni a Gyulai-várat. Többen ide nem jöttek be, mert már jártak itt, ők a 100 éves Cukrászdában tértek be. Az impozáns teremben kávézás, süteményezés közben baráti beszélgetést folytattak.

Amíg a vár kiállítását néztük – közben bepillanthattunk a várszínház próbájára-. Ismét leszakadt az ég, még nagyobb eső zúdult a városra. A várlátogatáson résztvevők egy része felment a vár fokára (eső miatt itt nem tudtunk kimenni), csigalépcsőn tovább mentünk a toronyban, ami tetővel ellátott. Csodálatos panoráma tárult elénk. De az eső még mindig szakadt. Többen nem hoztak esernyőt. Amikor csendesedett az eső, elindultunk egy-egy esernyő alatt többen, mert még várt a 100 éves Cukrászda és a Ladics ház. A cukrászdában volt, aki sütemény, mások fagylaltot ettek. A csoport egy része elindult a busz pályaudvarra.

10 fővel még megnéztük a Ladics házat. Egy szuper tárlat vezetés keretében megtekintettük a részben egyedül álló kiállítást, megismerve a család történetét, humoros dolgokkal fűszerezve. A résztvevők szerint ez volt a nap fénypontja.

Útban a buszpályaudvarra betekintettünk az Apor Vilmos emlékére emelt székesegyházba.

Azt hiszem, akik részt vettek ezen a kiránduláson fáradtan, de élményekkel gazdagodva értek haza.

Kozempel Zsuzsánna
MRL Hívás klub vezető

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Salgótarjáni 2019. októberi programajánló

2019.10. 04. „Egy nap a nőkért” figyelemfelkeltő rendezvény Balassi Bálint Megyei Könyvtár 10,30-11 óra gyülekezés, séta a Fő térre, rendezvény a József AMH. színháztermében 11,30-13,30, flashmob a Téren 2019.10.05. „Mert minden lépés számít!” Figyelemfelkeltő 6 Olvass tovább...

Kreatív klubfoglalkozás

Kreatív klubfoglalkozás 4. Időpnt: 2018. szeptember 12. Vezeti: Poórné Mike Éva  A hatvani Segítő Szolgálat kreatív klubfoglalkozásán rózsákkal díszített asztali díszt készítettünk! Az asztalunk dísze lesz otthon. Szorgos kezek ügyeskedtek, közben vidáman cseverésztünk.

Alapszervezetek

Egészségnap – Ostoroson

május 11-én az Ostorosi Önkormányzat által szervezett Egészségnapon, több mint száz résztvevő egy nagyon jól sikerült program résztvevője lehetett. Az egészségmegőrzés érdekében különféle szűrések, tanácsadások, gyerekeknek kézműves foglalkozás, torna, hagyományőrző tánc, véradás, gazdagította az Egészségnap Olvass tovább...