Fürdőzés Jászárokszálláson – 2022. július 05.

Kivétel nélkül nagyon kedveljük a Jászárokszállási Termál- és Strandfürdőt, így a nyár folyamán többször is visszatérünk. Gyöngyöshöz mintegy 20 km távolságra van, könnyen megközelíthető autóval és busszal egyaránt, és az sem elhanyagolható tényező, hogy a környékben itt a legolcsóbbak a belépési díjak.

A csodálatos ligetes környezetben élvezhetjük a fürdő adta kényelmet, és a víz gyógyító hatását, bár hivatalosan nincs még gyógyvízzé minősítve, de tapasztalatok igazolják, hogy főleg mozgásszervi és reumatikus betegségek kezelésére jól alkalmazható.

Lakitelek – 2022. július 10.

Ismét meghívást kapott alapszervezetünk a Mátra Honvéd Kaszinó Kulturális Egyesülettől egy közös kirándulásra, Lakitelekre, a Hungarikum Ligetbe. Örültünk a lehetőségnek, hiszen tavaly nem mindenki tudott részt venni ezen a programon.

A lenyűgöző szépségű Hungarikum Ligetről az alábbi link megnyitásával lehet olvasni, tájékozódni: https://hungarikumliget.hu/

Véleményem szerint ezt mindenkinek látnia kell!

Kirándulás Siófokra – 2022. július 13.

Időről időre igyekszünk beiktatni programunkba olyan kirándulást is, ami egy kicsit távolabb esik lakóhelyünktől és egy kicsit „Ismerd meg hazádat!” jellegű.

Most Siófokra esett a választás, mivel nagyon jó a vonatközlekedés a Balatonhoz. Vámosgyörkre egyedileg utaztunk úgynevezett „tele autókkal”, ami kb. 13 km, majd innen közvetlenül Siófokon szálltunk ki a vonatból.

Utunk célja az volt, hogy megismerjük egy kicsit Siófokot, valamint az, hogy sétahajózás közben gyönyörködhessünk a Balaton szépségében és az azt körülvevő csodálatos tájban. Óriási élmény volt ez mindannyiunk számára, de főleg azoknak, akik több évtizede nem látták a magyar tengert.

A visszafelé út kicsit fáradtan, de ugyanúgy vidáman, de most már élményekkel feltöltődve telt. Egybehangzó véleményünk az volt, hogy máskor is szeretnénk ehhez hasonló, szívet melengető kirándulást.

Újra a Kalló-völgyben – 2022. július 20.

Egy-egy általunk nagyon kedvelt túra útvonalat többször is bejárunk, ilyen például a Mátraháza – Mátrafüred útvonal a lenyűgöző szépségű Kalló-völgyön keresztül. A kallók az egykori szűrök alapanyagát képező abaposztót készítő mesteremberek voltak, akik a völgy mélyén húzódó patakra épített malmokkal dolgoztak, ezek voltak az úgynevezett kalló malmok.

Mátraházáról elindulva mindig kitérünk egy kicsit a Szent László-forráshoz. Úgy hírlik, hogy a Mátrában fellelhető források közül ennek van a legjobb vize, sokan nagy kannákkal jönnek ide és viszik a friss forrásvizet. Itt mi is mindig feltöltjük a kulacsainkat.

A Kalló-völgy amellett, hogy a szemnek csodálatos látvány, a klímája is rendkívüli, ami főleg ilyenkor nyáron érvényesül igazán a hűvös patakmeder mentén haladva.

A Máriácska kegyhelynél tartottunk egy kis pihenőt, majd egy kényelmes sétával érkeztünk meg Mátrafüredre.

Nagykátán strandoltunk – 2022. július 27.

Mint az már korábban kiderült, hogy alapszervezetünkben többen szeretünk fürödni, úszni, strandolni, ezért úgy döntöttünk, hogy most egy kicsit túlmegyünk Jászárokszálláson és megismerkedünk a Nagykátai Gyógy- és Strandfürdővel.

Gyöngyösről közvetlen buszjárattal tudjuk megközelíteni az 56 km-re fekvő Pest megyei várost, a Tápió-vidék fővárosaként is emlegetett Nagykátát.

A Nagykátai Gyógy- és Strandfürdő termálkút vizét az Országos Tisztifőorvosi Hivatal 2002- ben „Káta-víz” néven gyógyvízzé nyilvánította, melyről az alábbiakat írják:

„Nagy sótartalmú, kis keménységű, nátrium-kloridos, hidrogén-karbonátos, fluoros, jódos, metabórsavas vize egyesíti Bükkszék, Balf, Parád, valamint Zalakaros, Hajdúszoboszló gyógyvizeinek hatását.” Arról, hogy milyen betegségek gyógyítására és utókezelésére javasolják, itt lehet olvasni:

A fürdő több mint 5 hektáros területén 5 medence, mindenféle kiszolgáló helyiségekkel és egy 3 medencés, télen is használható fedett fürdőházzal rendelkezik.

Nagyon elnyerte tetszésünket csodásan tiszta vize valamint a nagy fákkal tarkított sok zöld terület. Itt minden adva van egy remek kikapcsolódáshoz, pihenéshez. Nagyon jól éreztük magunkat és úgy hagytuk el a fürdőt, hogy visszatérünk.

Tóth Lászlóné
a MRL Gyöngyösi Alapszervezet elnöke

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Hatvani Segítő Szolgálat februári program

A Segítő Szolgálat programja: Stresszoldó csoportfoglalkozás:  1/2. Időpont: 2016. február 9. 14 óra Vezeti:  Kiss Anett pszichológus, Hatvani Kórház Helyszín: Hatvani Segítő Szolgálat, Hatvan, Balassi Bálint u. 16.                  Olvass tovább...

Kirándulás, koszorúzás Zenthe Ferenc tiszteletére

Zenthe Ferenc, Salgóbánya szülötte születésének évfordulójára a róla elnevezett színház koszorúzási ünnepséget szervezett 2023. április 23-án a salgóbányai Erdészház kertjében állított szobrához. A színház felkéréssel élt a MRL Salgótarjáni Alapszervezetéhez, hogy szervezzünk az ünnepség részeként Olvass tovább...

Egyéb

Három éves az Újjászületés Rehabilitációs Táncklub

A gyógyult és gyógyuló mellrákos hölgyek rehabilitációs táncklubja harmadik éves születésnapi gálaestjét tartotta a XVII. kerületi Vigyázó Sándor Művelődési Házban.