Fürdőzés Jászárokszálláson – 2022. július 05.

Kivétel nélkül nagyon kedveljük a Jászárokszállási Termál- és Strandfürdőt, így a nyár folyamán többször is visszatérünk. Gyöngyöshöz mintegy 20 km távolságra van, könnyen megközelíthető autóval és busszal egyaránt, és az sem elhanyagolható tényező, hogy a környékben itt a legolcsóbbak a belépési díjak.

A csodálatos ligetes környezetben élvezhetjük a fürdő adta kényelmet, és a víz gyógyító hatását, bár hivatalosan nincs még gyógyvízzé minősítve, de tapasztalatok igazolják, hogy főleg mozgásszervi és reumatikus betegségek kezelésére jól alkalmazható.

Lakitelek – 2022. július 10.

Ismét meghívást kapott alapszervezetünk a Mátra Honvéd Kaszinó Kulturális Egyesülettől egy közös kirándulásra, Lakitelekre, a Hungarikum Ligetbe. Örültünk a lehetőségnek, hiszen tavaly nem mindenki tudott részt venni ezen a programon.

A lenyűgöző szépségű Hungarikum Ligetről az alábbi link megnyitásával lehet olvasni, tájékozódni: https://hungarikumliget.hu/

Véleményem szerint ezt mindenkinek látnia kell!

Kirándulás Siófokra – 2022. július 13.

Időről időre igyekszünk beiktatni programunkba olyan kirándulást is, ami egy kicsit távolabb esik lakóhelyünktől és egy kicsit „Ismerd meg hazádat!” jellegű.

Most Siófokra esett a választás, mivel nagyon jó a vonatközlekedés a Balatonhoz. Vámosgyörkre egyedileg utaztunk úgynevezett „tele autókkal”, ami kb. 13 km, majd innen közvetlenül Siófokon szálltunk ki a vonatból.

Utunk célja az volt, hogy megismerjük egy kicsit Siófokot, valamint az, hogy sétahajózás közben gyönyörködhessünk a Balaton szépségében és az azt körülvevő csodálatos tájban. Óriási élmény volt ez mindannyiunk számára, de főleg azoknak, akik több évtizede nem látták a magyar tengert.

A visszafelé út kicsit fáradtan, de ugyanúgy vidáman, de most már élményekkel feltöltődve telt. Egybehangzó véleményünk az volt, hogy máskor is szeretnénk ehhez hasonló, szívet melengető kirándulást.

Újra a Kalló-völgyben – 2022. július 20.

Egy-egy általunk nagyon kedvelt túra útvonalat többször is bejárunk, ilyen például a Mátraháza – Mátrafüred útvonal a lenyűgöző szépségű Kalló-völgyön keresztül. A kallók az egykori szűrök alapanyagát képező abaposztót készítő mesteremberek voltak, akik a völgy mélyén húzódó patakra épített malmokkal dolgoztak, ezek voltak az úgynevezett kalló malmok.

Mátraházáról elindulva mindig kitérünk egy kicsit a Szent László-forráshoz. Úgy hírlik, hogy a Mátrában fellelhető források közül ennek van a legjobb vize, sokan nagy kannákkal jönnek ide és viszik a friss forrásvizet. Itt mi is mindig feltöltjük a kulacsainkat.

A Kalló-völgy amellett, hogy a szemnek csodálatos látvány, a klímája is rendkívüli, ami főleg ilyenkor nyáron érvényesül igazán a hűvös patakmeder mentén haladva.

A Máriácska kegyhelynél tartottunk egy kis pihenőt, majd egy kényelmes sétával érkeztünk meg Mátrafüredre.

Nagykátán strandoltunk – 2022. július 27.

Mint az már korábban kiderült, hogy alapszervezetünkben többen szeretünk fürödni, úszni, strandolni, ezért úgy döntöttünk, hogy most egy kicsit túlmegyünk Jászárokszálláson és megismerkedünk a Nagykátai Gyógy- és Strandfürdővel.

Gyöngyösről közvetlen buszjárattal tudjuk megközelíteni az 56 km-re fekvő Pest megyei várost, a Tápió-vidék fővárosaként is emlegetett Nagykátát.

A Nagykátai Gyógy- és Strandfürdő termálkút vizét az Országos Tisztifőorvosi Hivatal 2002- ben „Káta-víz” néven gyógyvízzé nyilvánította, melyről az alábbiakat írják:

„Nagy sótartalmú, kis keménységű, nátrium-kloridos, hidrogén-karbonátos, fluoros, jódos, metabórsavas vize egyesíti Bükkszék, Balf, Parád, valamint Zalakaros, Hajdúszoboszló gyógyvizeinek hatását.” Arról, hogy milyen betegségek gyógyítására és utókezelésére javasolják, itt lehet olvasni:

A fürdő több mint 5 hektáros területén 5 medence, mindenféle kiszolgáló helyiségekkel és egy 3 medencés, télen is használható fedett fürdőházzal rendelkezik.

Nagyon elnyerte tetszésünket csodásan tiszta vize valamint a nagy fákkal tarkított sok zöld terület. Itt minden adva van egy remek kikapcsolódáshoz, pihenéshez. Nagyon jól éreztük magunkat és úgy hagytuk el a fürdőt, hogy visszatérünk.

Tóth Lászlóné
a MRL Gyöngyösi Alapszervezet elnöke

Kapcsolódó bejegyzések

Egyéb

Mónus Miklós: Hatvanon túl

„A reményt soha nem szabad feladni, mert bárkit bárhogy ver a sors, ha ő elég erős, akkor talál kiutat és még boldogságot is.”

Bízzon a kezeiben!  BreastTest

Emlő önvizsgálatot segítő ingyenes alkalmazás  (okostelefonra készült applikáció) Az emlő megfelelő és rendszeres önvizsgálata elengedhetetlen az elváltozások korai felismerésében, mert azok akár rákos folyamatot is jelezhetnek.  Ennek az alkalmazásnak az a célja, hogy segítséget nyújtson Olvass tovább...