A MRL Salgótarjáni Alapszervezete 2021.06.17-én autóbuszos kirándulást szervezett Hollókőre és Garábra.

A magyar népmesékbe illő tájon feledhetetlen napot töltöttünk el. Hollókő Ófalu volt a kezdő pont. Nagyon szívélyes fogadtatásban volt részünk: finom palóc túrós lepénnyel, jó fajta itókával várt minket Horváth Györgyike, aki háziasszonyként leszervezte a csoportnak a hollókői programot.

Nem véletlenül vált a gyönyörű palóc táj, és annak idillikus faluja a világörökség részévé 1987-ben. A főutcában sorakozik a 67 védett,  jellegzetes fehér, tornácos, deszkamellvédes, kontyolt palóc parasztház, melyek legtöbbjében kézműveskedni is lehet illetve múzeumként üzemelnek.

Néhányat közülük meglátogattunk és egyfajta időutazásban lehetett részünk, amikor a 100 évvel ezelőtti időket megidéző enteriőrben a hagyományos használati és dísztárgyak, bútorok mellett a gazdálkodás során használatos kéziszerszámokat is láthatunk, vagy a babamúzeum nagyszabású gyűjteményében mintegy 200 népviseletbe öltöztetett porcelánbabát láttunk.

A falu környezetében öt tanösvény található, melyek közül kettőn végig sétáltunk: a Hollókő tanösvényre egy látványos, 30 m-es fahíd vezet át a völgyön és van erdei játszótere, tornapályája, amelyet ki is próbáltunk. A Kertek-alja tanösvény a Hollókői-patak völgyében, a kertek végében halad végig teljes egészében fapallókon, gyönyörű buja zöld környezetben. A testet-lelket felüdítő délelőtti programot a Muskátli étteremben igazi palóc ebéddel zártuk: palóc gulyás és brindzás sztrapacska, bodza limonádéval.

Ebéd után átutaztunk a Cserhát vidékének egyik legszebb, legmagasabban fekvő zsákfalujába, Garábra, amely erdőségek, források és régi vulkáni hegyek között húzódik meg. Megismerkedtünk a falu történetével, a besztercebányai jezsuiták által épített barokk stílusú római katolikus templommal és a „nyugalom szigetének” nevezett buddha meditációs helyen igenvezető segítségével tekinthettük meg a Samsarát, a világ jelenleg legnagyobb hangtálját, a japán fürdőt, a szentélyt és a gyönyörű kertet.

A korlátozások utáni hosszú időszak után végre együtt lehettünk és olyan szépséges és kellemes élményekben lehetett részünk, hogy rádöbbenhettünk: milyen gyönyörű a hazánk, mennyi csodát rejt, amely felfedezésre vár.

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Csak egy csepp vér az egészségért

Prosztataszűrés az Egri Alapszervezet szervezésében 2016. november 7-én 9-11 óra között, az EKMK Forráspont Lisziben.

Pszichiátriai Betegek Közösségi Ellátásának 10. évfordulója

május 24-én évfordulót ünnepelni, visszaemlékezni jöttünk össze. 10 éve működik s az országban elsőként alakult a Hatvani Család- és Gyermekjóléti Szolgálat. Tegnap megismerkedtünk a közösségi pszichiátriai ellátással. Mi ez a “közösségi” – kérdezgettük. Ismeretlen volt Olvass tovább...