A Fakanál klub ajánlata

A sárgadinnye nagyon népszerű ázsiai eredetű gyümölcs. Amellett, hogy lédús és nagyon finom, telis-tele van vitaminokkal és hasznos tápanyagokkal, melyek révén az egyik legegészségesebb nyári csemegének számít. Több fajtáját ismerjük: héja lehet sima, rücskös, hálós, vagy barázdált, húsa narancsszínű vagy zöldes árnyalatú.

Az egyik legjobb forrása az A- és C-vitaminnak, a B-vitaminokat nagyon jó összetételben és nagy mennyiségben tartalmazza.  Magas béta-karotin tartalmának köszönhető gyönyörű színe, amely miatt nyilván elnevezése is megszületett. A béta-karotin a szervezetben A-vitaminná alakul, melyet a szem vitaminjának is neveznek. A sárgadinnyében magas arányban található a cink, a foszfor, a kalcium, a kálium, a króm, a magnézium, a mangán, a nátrium, a réz és a vas, valamint különböző gyümölcssavak is. Rendszeres fogyasztásával biztosítjuk a szervezet egész napi ellátását ásványi anyagokból. Rosttartalma kifejezetten magas, ezért kiváló segítség lehet az emésztés, különösen a bél egészségének megőrzésében. Mintegy 90 százaléka víz, ezért kiválóan hidratál.

Pármai sonkás sárgadinnye

Egy nagyon finom mediterrán előétel. A sonka kissé sós íze remekül illik az édes sárgadinnyéhez.

Hozzávalók: sárgadinnye szeletek, szeletelt pármai sonka, bazsalikomlevél, bors

Elkészítés:

  1. A sárgadinnyét félbevágjuk, majd a magokat kikanalazzuk
  2. Felszeleteljük, a héját levágjuk, majd a szeleteket félbevágjuk
  3. A félbevágott szeleteket egyenként körbetekerjük a sonkával.
  4. Megszórjuk borssal, mindegyik tetejére rakunk 1-1 bazsalikomlevelet.
  5. Fogpiszkálóval rögzítünk.
  6. Hidegen tálaljuk

 

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Újévi gyalogtúra és vidám együttlét

Január 9-én a Magyar Rákellenes Liga Hatvani Alapszervezet bátor tagjai a csúszós, esős idő ellenére megtartották újévi gyalogtúrájukat a Zagyva folyó partján. Bemelegítésképp, mivel egy kicsit elkényelmesedtünk az ünnepek alatt, a Segítő Szolgálat helyiségében tornáztunk Olvass tovább...

Alapszervezetek

A mozgás jótékony hatása testi-lelki egyensúlyunkra

A Magyar Rákellenes Liga Salgótarjáni Alapszervezete februári Stresszoldó Klubjának témája a „A mozgás jótékony hatása testi-lelki egyensúlyunkra” volt, amelyről Vitek Annamária gyógytornász tartott elméleti és gyakorlati útmutatást. Beszélt arról, hogy a testedzés hatására az emberi Olvass tovább...

Klubfoglalkozás

Fakanál klub beszámoló

A Fakanál Klub újabb kihívása: LEVELES TÉSZTÁK  KÜLÖNLEGESSÉGEI