Kirándulás májusban

1. május 27-ére kaptunk időpontot a Parlament látogatására, ahová polgármesterünk, Kormos Krisztián, valamint Riz Gábor országgyűlési képviselő segítségével kedvezményesen jutottunk be. Reggel 8 órakor indultunk Borsodnádasdról két busszal, olyan nagy volt az érdeklődés.

Budapesten a rakparton állt meg a busz, innét átsétáltunk a Lánchídon, és továbbmentünk a Várkert bazárba. Kirándulóink saját erejükhöz mérten sétálták végig a parkot, a várat és környékét.

D.u 15.45-re kellett a látogatási központban lennünk az Országház megtekintésére. Különleges látványban, érdekességben volt részünk. A csoport tagjai közül kevesen voltak, akik már jártak itt.

Kifáradva a kirándulástól, de élményekkel gazdagan értünk haza fél kilenc körül.

Drog, alkohol, dohányzás

Középiskolások

Az alkohol, drog és dohányzás elleni küzdelmet már iskolás korban célszerű elkezdeni. Ezért alapszervezetünk pénzügyese, Cseh Tamásné – aki a Széchenyi István Közgazdasági Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium (ismertebb nevén SZIKSZI) tanárnője – az előirt programunknak megfelelően az egyik osztályfőnöki óra anyagát e köré szervezte.

Osztályával, a 9/a osztállyal az egyik osztályfőnöki órán prezentációt készíttetett, elsősorban a droggal, de a dohányzással és alkohollal kapcsolatban is. A diákok nagyon kreatívak voltak, és tájékozottak, mert nagyon ügyesen összeállították programjukat.

Szó volt a drogok fajtáiról, hatásairól, veszélyeiről, a dohányzás és alkohol élettani hatásairól, a legveszélyesebb kábítószerekről.

Ügyességükért, jól informáltságukért bögréket kaptak tőlünk ajándékba. Az ő korosztályuknak alapvető fontosságú, hogy tisztában legyenek ezekkel az ismeretekkel.

Alkohol és dohányzás – Rajzok Gyermeknapon

1. június 9-én tartotta a Móra Ferenc Általános Iskola az idei Gyereknapot, ahová minket is meghívtak. A téma a dohányzás és alkohol volt, amire a gyerekek rajzokat készítettek, mi pedig megjutalmaztuk őket a jól sikerült rajzokért.

A másik foglalkozás, amihez hozzájárultunk, zöldségfelismerés volt. A zöldségesben összevásároltunk többféle zöldségárut, – amiket kedvezményesen kaptunk – és az iskolába mentünk.

Egy hosszú asztalra kipakoltuk a zöldségeket, ahová kíváncsian jöttek a gyerekek, aztán elég gyorsan hozzáfogtak különféle figurákat készíteni, és nagyon élvezték. Volt sokféle szórakozásuk a gyereknap alkalmából, ezért meglepődtünk, hogy milyen érdeklődve kerestek minket is, és milyen élvezettel alkották műveiket.

Tulajdonképpen nekünk is örömet okozott a gyerekek lelkesedése, és az, hogy ennyivel is hozzájárulhattunk a gyereknaphoz, ugyanakkor az egészséges életmódra is rávezettük őket.

Iskolai ballagás

Volt más meglepetésben is részünk, mivel a végzős diákok egy szál virág kíséretében meghívták a helyi Rákellenes Ligát a ballagásukra. Így aztán a két végzős osztálynak laminált könyvjelzőt készítettünk a tarisznyájukba útravalónak. Ezzel próbáltunk nekik örömet szerezni, mivel ők is gondoltak ránk.

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Visegrádi kirándulás – Siófoki Alapszervezet

A MRL Siófoki Alapszervezete tagjai 2016. augusztus 25-én kirándultak Visegrádra vonattal. Csodálatosan szép időben, nagyon jó hangulatban utaztunk. Jó kedvünket egész nap megőriztük, hiszen egy csodálatos természeti környezetben elhelyezkedő, az ország legkisebb városában töltöttük az Olvass tovább...

„Egyedül nem megy” A közösségi élet fontossága, egymás segítése

Helyszín: Hatvani Segítő Szolgálat Időpont: 2018. szeptember 27. Előadó: Zsitvay Katalin szakmai tanácsadó Hegymenet Klub Hatvan. A foglalkozást egy egyéni feladattal indítottuk, a jelenlévőknek föl kellett írniuk egy cetlire ami legelőször az eszükbe jut a Olvass tovább...

Alapszervezetek

Ön választ, mi segítünk – I. helyezett Hatvan

A mai napon, Rozványi Balázs elnök úrral, a Magyar Rákellenes Liga elnökével, jelképesen átvettük a gyöngyösi Tesco áruházban, az “Ön választ, mi segítünk” pályázaton elnyert I. helyezésért járó díjat, plakettet!