MRL Miskolc – Kirándulás Eger városába

Kihasználva a kellemes tavaszi időt, a Mamma klub tagjaival egynapos kirándulást tettünk Eger városában. Spontán jött szervezés volt (vasárnap este telefon, hétfőn reggel indulás).

Először kívülről tekintettük meg a Bazilikát. Két oldalán szobrokkal díszített lépcsősor vitt fel a bejáratához. Belsejét három nagyon szép kupolaboltozat fedte, festményei is a legrangosabb festők művei közé tartoznak. Itt 10 órakor szentmisén vettük részt.

Kifelé a Bazilikával szemben volt az Eszterházy Károly Főiskola (Líceum), melyet csak kívülről néztük meg. Megpihentünk a Bazilika előtti padokon.

A székesegyház lábánál balra az érseki pincerendszer volt látható. Utunkat föld alatti sétával folytattuk a pincevárosban. A pincét 2007-ben a 7 legismertebb magyar építészeti csodái közé választották. Elsétáltunk a Szent József parkba. Itt található a Szent József forrás, a forrás az alapvize a közeli termálfürdőnek is. A parkot gyönyörű szökőkutak, virágok, padok, szobrok díszíttették. Közelében a Török fürdő, a Termálfürdő volt. Meglátogattuk a város központi terét, a Dobó teret. Itt áll a városháza és a Minorita templom épülete. A város egyik jelképénél a tér közepén felállított Dobó szobornál tartottunk egy rövid pihenőt.
Megnéztük még az Érseki palotát is, ami sajnos csak kívülről volt megtekinthető.

Megtekintettük a Dobó várát. A vártól nem messze volt a Marcipán múzeum, benne csodálatos alkotások. Sétára csábított az Érsekkert. Nem hagytuk ki a város másik török kori emléket, a 40 méter magas Minaretet.

Ha elfáradtunk, beültünk egy hangulatos étterembe ebédelni, vagy éppen kávézni, vagy fagyizni.

Jól elfáradva, de élményekkel telve tértünk haza.

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Hogyan legyünk boldogtalanok?

Az Egri Alapszervezet  2016 január 12-i rendezvényén  Fodorné Vincze Anna előadást hallgathatták meg az érdeklődők. Gondolataink meghatározzák, hogyan érezzük magunkat – mondta az előadó. Leggyakoribb gondolatainkat a testünk szó szerint megvalósítandó utasításnak veszi. Vigyázzunk gondolatainkra, legyünk tudatosak! Olvass tovább...

Balatoni Szezonnyitó Siófokon

Balatoni Szezonnyitóvolt 2017. június 3-án, Siófokon. Dr. Lengyel Róbert ünnepi beszéde előtt Peller Károly operett énekesnek adta át a Kálmán Imre emlékplakettet, Kálmán Imre üdvözlőtáblát avattak a vasútállomás előtti parkban és ünnepi menet vonult zászlóforgatók Olvass tovább...

Alapszervezetek

Covid alatt online Kreatív klubfoglalkozás Hatvanban

A Hatvani Segítő Szolgálat beszámolója Időpont: 2021. január A Magyar Rákellenes Liga Hatvani Segítő Szolgálat online kreatív klubfoglalkozásra hívta tagjait, hogy január hónapban alkossanak valami szépet, fényképezzék le, küldjék el címünkre. Klubtagjaink nagy lelkesedéssel álltak Olvass tovább...