A Magyar Rákellenes Liga Hatvani Alapszervezetének és az OGyIK Klub tagjai 2019. július 6-án megtekintették a Füleki és a Somoskői várat.

A Füleki vár  bejáratánál a hatalmas, fedeles, ötszögletű Bebek-bástya emelkedik, amely a legrégebben fennmaradt része a várnak.
Szélső falában látni a félig behatolt, kőből készült ágyúgolyót, az 1682-es ostrom emlékét. A bástyában 2017-től  a Füleki Vármúzeum megújult és korszerűsített állandó kiállítással várja a látogatókat. Az alsó szinten paleontológiai tárlat mutatja be a Fülek környékén talált gerinces és gerinctelen ősmaradványokat. A második szinten régészeti kiállítás látható, bronzkori, avar, honfoglalás kori leletekkel, míg a harmadik szinten kapott helyet a vár és a város történetét 1682-ig bemutató “A füleki vár évszázadai” című kiállítás. A torony negyedik szintjén egy nagyképernyős televíziókkal ellátott, új „pihenősarok“ alakult ki. Itt többek között megtekinthető a füleki vár eredeti állapotát bemutató 3D-s videó-rekonstrukció is.

A felső várban megtalálhatjuk a palota maradványait, az őrtornyot és a félkör alakú ágyúbástyát (az ún. órabástyát). A várból csodálatos kilátás kínálkozik a városra és környékére.

A vár területén végigmehettünk az 5 állomásból álló tanösvényen, amely a vár történelmén kívül a várhegy földtanával is megismertet. A vár egy tufából képződött tűzhányó kráter peremének a maradványára épült. A tanösvény legmagasabb pontjáról lenyűgöző kilátás nyílik a városra és a környező Cseres-hegységre.

A vár megtekintése után sétáltunk Füleken, megebédeltünk,megkóstoltuk a híre strapacstájukat, majd elindultunk Somoskó irányába, hogy ott is megnézzük a várat és a híres bazaltoszlopokat.

A Somoskői vár a magyar és szlovák határon, Szlovákia területén helyezkedik el. A vár északi oldalán találjuk a bazaltorgonát.

A csaknem 500 méteres tengerszint feletti magasságban található somoskői várhegy északi oldalából kihajló, 8-9 méter hosszú, keskeny bazaltoszlopok orgonasíp módjára helyezkednek el. A bazaltorgona a szlovák oldalról, Bükkrétpusztáról kiinduló geológiai tanösvény része is egyben. Csodálatos látvány tárult elénk, amit azt hiszem, nem felejtünk el!

13 770  lépést és 9,8 km tettünk meg hogy a természet eme csodálatos képződményeit láthassuk,de azt hiszem senki nem bánta meg!

Szeretnék köszönetet mondani Horváth Richárd polgármester úrnak és a Képviselő Testület tagjainak a támogatásért, mert az ő segítségük nélkül nem juthattunk volna ily csodás élményekhez!

49 résztvevő és a magam nevében is köszönjük!

Lazányi Jánosné
a Hatvani Alapszervezet elnöke

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

Kirándulás Poroszlóra

2017. 09. 23-án kirándulni voltunk a poroszlói ökoparkban, ahol megtekintettük a nagy akváriumot, részt vettünk 3d mozivetítésen, mely bemutatta a Tisza-tó életét a négy évszakban és végül egy jót hajókáztunk a Tisza-tó rejtelmes nádasaiban.

Közgyűlés Egerben

Az Egri Alapszervezet 2019. március 12-én  éves Közgyűlését tartotta az egri Kórház Refektóriumában. A szép számmal megjelent tagság elfogadta az Alapszervezet Elnökének a  2018-as év program és pénzügyi beszámolóját és a 2019-es év program és Olvass tovább...

Alapszervezetek

Bőrünk szépítéséhez tanácsadás 1.

Gyere, feledkezz meg egy órára a betegségedről, kényeztesd lelked, érezd jól magad! Pénteken, április 21-én a Magyar Rákellenes Liga Hatvani Alapszervezet szervezésében, a Hatvani Segítő Szolgálatnál tartottak az Avon Cosmetics Hungary Kft. Koordinátorai egy rendkívül Olvass tovább...