MRL Miskolc – Kirándulás Eger városába

Kihasználva a kellemes tavaszi időt, a Mamma klub tagjaival egynapos kirándulást tettünk Eger városában. Spontán jött szervezés volt (vasárnap este telefon, hétfőn reggel indulás).

Először kívülről tekintettük meg a Bazilikát. Két oldalán szobrokkal díszített lépcsősor vitt fel a bejáratához. Belsejét három nagyon szép kupolaboltozat fedte, festményei is a legrangosabb festők művei közé tartoznak. Itt 10 órakor szentmisén vettük részt.

Kifelé a Bazilikával szemben volt az Eszterházy Károly Főiskola (Líceum), melyet csak kívülről néztük meg. Megpihentünk a Bazilika előtti padokon.

A székesegyház lábánál balra az érseki pincerendszer volt látható. Utunkat föld alatti sétával folytattuk a pincevárosban. A pincét 2007-ben a 7 legismertebb magyar építészeti csodái közé választották. Elsétáltunk a Szent József parkba. Itt található a Szent József forrás, a forrás az alapvize a közeli termálfürdőnek is. A parkot gyönyörű szökőkutak, virágok, padok, szobrok díszíttették. Közelében a Török fürdő, a Termálfürdő volt. Meglátogattuk a város központi terét, a Dobó teret. Itt áll a városháza és a Minorita templom épülete. A város egyik jelképénél a tér közepén felállított Dobó szobornál tartottunk egy rövid pihenőt.
Megnéztük még az Érseki palotát is, ami sajnos csak kívülről volt megtekinthető.

Megtekintettük a Dobó várát. A vártól nem messze volt a Marcipán múzeum, benne csodálatos alkotások. Sétára csábított az Érsekkert. Nem hagytuk ki a város másik török kori emléket, a 40 méter magas Minaretet.

Ha elfáradtunk, beültünk egy hangulatos étterembe ebédelni, vagy éppen kávézni, vagy fagyizni.

Jól elfáradva, de élményekkel telve tértünk haza.

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

A Nemzeti Rákellenes Nap kapcsán helybe vitték a szűrővizsgálatokat

A Nemzeti Rákellenes Nap kapcsán az OKFŐ szűrőbuszával a MRL Salgótarjáni Alapszervezet szakképzett önkéntesei és a Népegészségügyi Főosztály munkatársai Egészségnapokat tartottak a Nógrád Vármegyei Kormányhivatal alkalmazottainak Salgótarjánban, Balassagyarmaton, és Pásztón. A helyszíneken lehetőség volt nőgyógyászati, bőrgyógyászati Olvass tovább...

Egészségért Klub záró rendezvény

A Magyar Rákellenes Liga Salgótarjáni Alapszervezet „Egészségért” Klubja záró rendezvényét 2021. augusztus 6-án tartotta a Salgótarjáni Gyermektáborban. A „Prevencióval és az egészségkultúra fejlesztésével” című projekt keretében tizenhárom alkalommal volt  klubelőadás, a pandémia miatt többnyire online Olvass tovább...