Egy boldog, elégedett csapat indult haza, élményekkel gazdagodva.

Lillafüredi kirándulás

2015. július 30.

A Magyar Rákellenes Liga Hatvani Alapszervezetének tagjai a festői szépségű Lillafüredre látogattak el.

Utunk során megcsodáltuk a Lux Kálmán tervei alapján neoreneszánsz stílusban épített Palotaszállót, sétáltunk a gyönyörű virágokkal borított Függőkertben egészen az Anna-mésztufabarlangig. Sajnos a vízesést nem láthattuk, nem volt lehetőségünk megcsodálni!

Ezt követően a másfél km. hosszúságú Hámori –tó szépségét tekintettük meg. A tavat 1810-ben Fazola Frigyes a kohászat állandó vízellátása céljából hozta létre. Nyáron csónakázni is lehet a tavon.

Oly sok volt a látnivaló, hogy felsorolni is sok!

Megnéztük a híres Molnár-sziklát, idegenvezető társunk Mike Atilla a legendáját is elmesélte nekünk: Az egyik legenda szerint onnan kapta a nevét,hogy innen ugrott a mélybe egy szegény molnár legény és gazdag kedvese,mert nem lehettek egymásé.

Utunk második állomása a Pisztrángkeltető Garanda-völgyben. Erdei kisvasút vitte el a csapatot odáig és vissza, végig énekeltünk az úton.

Itt mindenkinek lehetősége volt megebédelni, megkóstolni a finom sült pisztrángot is.

Hazafelé, hirtelen ötletként, betértünk a Diósgyőri várhoz.

2014-ben a várat 2,7 milliárd forintos beruházással újjáépítették, melynek során nemcsak a romok konzerválása, hanem a továbbépítése, rekonstrukciója is megtörtént. A vár két szint magasságig újra felépült a délnyugati torony kivételével. A délnyugati torony még jóval régebben, egy villámcsapás miatt rongálódott meg, ezért és az antik hatás kedvéért a tornyot nem állították helyre. A másik három újjászületett palotaszárnyban helyreállították Közép-Európa legnagyobb lovagtermét, a várkápolnát és a királynék lakótermét is. A felújítás az eredeti tervek és korabeli festmények alapján készült.Többen felmásztunk a toronyba és gyönyörködtünk a kilátásban. Csodálatosan szép panoráma nyílt meg előttünk, egész Miskolc ott feküdt a lábaink előtt.

Felejthetetlen élmény volt számunkra ez a nap.

Szemerkélő esőben indultunk el reggel kirándulni, egy kicsit szomorkásan az időjárás miatt. De ahogy felértünk Lillafüredre, azeső felhők szép lassan elmentek más irányba, boldogan bújt elő mögülük a napocska és meleg sugaraival köszöntött minket! Egy boldog, elégedett csapat indult haza, élményekkel gazdagodva.

Ezúton is köszönetet szeretnék mondani Hatvan város polgármesterének, Horváth Richárd úrnak és a képviselő testület tagjainak, hogy segítségükkel eljuthattunk Lillafüredre!

47 fő vett részt a kiránduláson!

Hatvan, 2015. július 30.

Lazányi Jánosné
elnök

Kapcsolódó bejegyzések

Alapszervezetek

A Miskolci Alapszervezet és Segítő Szolgálat februári programja

Szeretettel meghívjuk tagjainkat és az érdeklődőket a Magyar Rákellenes Liga miskolci foglalkozásaira, rendezvényeire 2017. február 1. (szerda) 19.00 óra Helyszín: Miskolci Nemzeti Színház, Miskolc, 3525 Déryné u.1. Helyszín megközelítése tömegközlekedéssel: 1-es, 2-es villamossal a „Városház téri” Olvass tovább...

Gödöllői siker a Civil Közösségi Szolgáltató Központ fotópályázaton

Ezzel a nagyszerű csoport képünkkel díjazottak lettünk a a Budapesti Civil Közösségi Szolgáltató Központ fotópályázatán https://budapesticivil.hu/2024/02/01/februar-1-civilek-napja~n941 “A Civilek Napját 1998 óta minden év február 1-jén ünnepeljük, mely jeles alkalom a civil szervezetek, önkéntesek munkájának elismerése és Olvass tovább...

Alapszervezetek

Betegút az egészségügyi ellátás során

Az Egri Alapszervezet február 14-i klubrendezvényén a  Markhot Ferenc Kórház Rendelőintézetének két vezetője Gyurgyik Ágnes és Liktor Attiláné tartott tájékoztatást a Rendelőintézetben lévő rendelők elhelyezkedéséről, valamint a betegútról az egészségügyi ellátás során. A rendezvény második Olvass tovább...